منبع تحت فشار آب، مخزن تحت فشار، منبع تحت فشار زیلمت، منبع تحت فشار الکتروساز، منبع تحت فشار فورتیس

کالاپمپ تخصصی ترین مرکز مشاوره، تامین و تعمیر پمپ آب خانگی، پمپ صنعتی و لوازم جانبی پمپ

کالاپمپ | مشاوره تخصصی، انتخاب هوشمندانه

 
 

منبع تحت فشار الکتروساز

 منبع تحت فشار پمپ آب الکتروساز

ۤElectrosaz Pressure Tanks

مخزن تحت فشار
اطـلاعـات بـیشتــر

منبع تحت فشار فورتیس

 منبع تحت فشار پمپ آب فورتیس

ۤFortiss Pressure Tanks


مخزن تحت فشار
اطـلاعـات بـیشتــر

: منبع تحت فشار پمپ آب

از منبع تحت فشارآب برای ذخیره آب و کاهش دفعات روشن و خاموش شدن و پایین آمدن اصطکاک و استهلاک پمپ آب استفاده می شود.برای نصب منابع تحت فشار / مخزن تحت فشار از قطعات دیگری نظیر پنج راهی و درجه و کلید اتوماتیک مکانیکی ( پرشر سوئیچ ) استفاده می شود.

: اجزاء تشکیل دهنده منبع تحت فشار عبارتند از
پوسته
تیوپ
فلنج

 منبع تحت فشار نحوه عملکرد منبع تحت فشار :

نحوه عملکرد منبع تحت فشار / مخزن تحت فشار به این گونه است که پمپ، آب را با فشار به داخل تیوپ منبع منتقل کرده و آب داخل مخزن ذخیره می شود.پس از باز کردن شیر آب، باد درون منبع باعث می شود آب ذخیره شده در تیوپ متراکم شده و آب به داخل لوله های خروجی منتقل شود( لازم به ذکر است با توجه به این مسئله که مولوکول های هوا بر اثر فشرده شدن با هم ترکیب می شوند نیاز است تقریبا هر 2 الی 3 ماه منبع تحت فشار را تنظیم کرد . در مخزن های دیافراگمی میزان فشار باد داخل منبع به تعداد طبقات، متراژ و تعداد واحد ها بستگی دارد و به طور میانگین بین 15 الی 45 پی اس ای می باشد.)
درصورتی که مصرف و نیاز آب بیشتر از میزان آب ذخیره شده در منبع باشد در آن زمان پمپ روشن شده و شروع به پمپاژ آب به داخل منبع تحت فشار می کند.
مزیت استفاده ار مخزن تحت فشار این است که پمپ یکبار روشن شده و آب را با فشار به داخل تیوپ مخزن هدایت کرده و منبع را پر می نماید و سپس خاموش می شود.پس از هر بار بازکردن شیر آب تا زمانی که منبع تحت فشار آب مورد نیاز را دارد پمپ روشن نمی شود.این روند به همینگونه ادامه میابد تا زمانی که آب مخزن رو به اتمام باشد و افت فشار صورت بگیرد.در این زمان پمپ توسط کلید اتوماتیک مکانیکی یا همان پرشر سوئیچ روشن شده و آب منبع را شارژ می نماید.این کاهش تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ باعث کم شدن اصطکاک پمپ و کم شدن مصرف بیش از حد برق می شود و طبیعتا طول عمر پمپ نیز بیشتر می شود.

 منبع تحت فشار ظرفیت مخزن تحت فشار :

ظرفیت مخزن تحت فشار پمپ آب از 8 لیتر تا 3000 لیتر (3000,2000,1500,1000,750,500,300,200,150,100,80,60,50,36,24,19,8 لیتر) می باشد که برای مصارف بوسترپمپ های آبرسانی، بوستر پمپ های آتش نشانی، مصارف پمپ آب خانگی و صنعتی کاربرد دارد.
منبع های تحت فشار همانطور که ذکر شد با توجه به هر کاربرد، ظرفیت مناسب را دارا می باشند، اما رایج ترین ظرفیت برای مصارف خانگی تا سه واحد 24 لیتری و برای چهار طبقه تک واحدی 50 لیتری و 60 لیتری و برای ساختمان هایی که چند واحدی هستند و از یک پمپ مشترک استفاده می کنند 80، 100 و 150 لیتری می باشد.
لازم به ذکر است در انتخاب لیتر منبع تحت فشار مورد نیاز پارامتر هایی چون تعداد طبقات و تعداد واحد های مصرف کننده، نوع پمپ نصب شده ، میزان مصرف و دبی پمپ و... مد نظر است
باید به این نکته اشاره کرد که منبع تحت فشار هیچ ارتباطی به فشار آب ندارد و پمپ آب هست که فشار آب را تامین می کند.منبع تحت فشار فقط مخزنی برای ذخیره آب می باشد و این طرز فکر که هر چه مخزن بزرگتر باشد فشار بیشتر است اشتباه است.زیرا هر چه مخزن بزرگتر باشد فقط آب بیشتری ذخیره شده و در نتیجه پمپ دیرتر روشن می شود.
نکـــــــــــــــــــــــــــته : منابع تحت فشار عموما دارای فشار عملکردی 10 بار می باشند. در مواردی که فشار پمپ نصب شده بیشتر از 10 بار باشد، باید از منبع تحت فشار 16 بار استفاده نمود.( منبع تحت فشاری که توانایی تحمل فشار تا 16 بار را دارد.)

 منبع تحت فشار نکات مهم در هنگام خرید منبع تحت فشار :

از ویژگی های منبع تحت فشار مناسب در هنگام خرید جنس ورق پوسته منبع، تیوپ ( تیوپ استاندارد از جنس EPDM ) و کانکتور استیل جهت جلوگیری از زنگ زدگی منبع می باشد زیرا جنس تیوپ نا مناسب دارای دوام کم بوده و دائما باید در بازه های زمانی کم تعویض شود. تیوپ مناسب و درجه یک از انبساط آب جلوگیری کرده در نتیجه باعث جلوگیری از تغییر مزه و طعم آب می شود و در انتخاب منبع بسیار حائز اهمیت است.
منبع تحت فشار، منبع تحت فشار آب، منبع تحت فشار پمپ، منبع تحت فشار پمپ آب، مخزن تحت فشار، مخزن تحت فشار آب، مخزن تحت فشار پمپ، مخزن تحت فشار پمپ آب

tik جهت خرید منبع تحت فشار و دیگر لوازم جانبی پمپ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

phone تلفن واحد فروش : 88952578      phone تلفکس : 88952798           email ایمیل شرکت : Info[at]kalapump[dot]com


منبع تحت فشار، منبع تحت فشار پمپ آب، مخزن تحت فشار ، مخزن تحت فشار پمپ آبمنبع تحت فشار، منبع تحت فشار پمپ آب، مخزن تحت فشار ، مخزن تحت فشار پمپ آب