icon-home صفحه اصلی > پمپ > دستگاه تصفیه آب خانگی







دستگاه تصفیه آب خانگی ، تصفیه آب

کالاپمپ تخصصی ترین مرکز مشاوره، تامین و تعمیر انواع پمپ و موتور آلات صنعتی

کالاپمپ | مشاوره تخصصی، انتخاب هوشمندانه


دستگاه تصفیه آب خانگی

 تصفیه آب

.......

تصفیه اب ...
اطـلاعـات بـیشتــر

دستگاه تصفیه آب خانگی، تصفیه آب

یک باور و طرز فکرغلط و اشتباه در میان مردم این است که جوشاندن آب باعث تصفیه آن می شود.در صورتی که جوشاندن آب فقط آلودگی میکروبی آب را از بین می برد.به طور مثال می خواهیم به ناچار از آب برکه یا رودخانه استفاده نماییم و با توجه به این امر که این آب قطعا حاوی آلودگی های زیادی نظیر انگل، باکتری، ویروس و ... می باشد، بهتر است به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانیم.
همانطور که گفته شد جوشاندن آب فقط آلودگی آب را از بین می برد اما سموم حل شده در آب نظیر نیترات، سختی و سنگینی، فلزات سنگین، نا خالصی های محلول و ... درآب همچنان وجود داشته و با جوشاندن از بین نمیروند.در سیستم لوله لوله کشی شهری آلودگی میکروبی به دلیل اینکه در سیستم تصفیه خانه سازمان آب کلر زنی صورت می پذیرد آلودگی میکروبی وجود ندارد در نتیجه آب لوله کشی نیاز به جوشاندن ندارد اما به دلایل زیر استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی در منزل امری واجب و ضروری به شمار می رود
نکـــــــــته اول با توجه به این امر که آب مسافت زیادی را طی کرده تا به مشترک برسد و احتمال عبور از لوله های قدیمی و زنگ زده، محیط های آلوده و حتی پس از ورود به لوله کشی ساختمان به دلیل قدیمی بودن سیستم لوله کشی احتمال آلودگی مجدد می باشد.
نکـــــــــته دوم این است که هزینه تصفیه کامل آب ( تولید آب خالص) و گرفتن انواع یون ها ، نیترات، سدیم، سرب و ...( حتی ماده کلر که خود عامل از بین بردن آلودگیست اما سرطان زا نیز هست ) در حجم تصفیه یک شهر بسیار زیاد است و این فرایند درتصفیه خانه های سازمان اب به شکل دقیق صورت نمیگیرد و بیشتر بحث از بین بردن الودگی های آب مطرح است تا از بین بردن املاح مضر موجود در آب، در نتیجه آب ارسالی برای مشترک فاقد آلودگی اما حاوی املاح مضر می باشد.
با توجه به مفهوم تصفیه آب و نظر کارشناسان آب و بهداشت در دنیا، آب حاصل از تصفیه در منزل یا به عبارت دیگر در آخرین نقطه تحویل به مصرف کننده پاک ترین و خالص ترین نوع آب مصرفی می باشد و دستگاه تصفیه آب خانگی این فرایند را دقیقا به محض مصرف انجام میدهد


kalapump-pump اجزاء و قطعات دستگاه تصفیه آب :


1- سه محفظه 10 اينچي مخصوص ميكروفيلتر پلي پروپيلن و فيلتر كربن كه باعث حذف ذرات معلق و نيز كلر و طعم و بوي آب مي شوند.

2- ممبران (Memberane)
فيلتر ممبران ( مهمترين مرحله ) حذف نمك هاي معدني و ساير آلودگي ها می باشد. در اين مرحله طيف وسيعي از ناخالصي ها شامل جامدات محلول آب، باكتري و ويروس تا قطر 0/001 میکرون حذف مي شود. تمامي موجودات زنده محلول در آب، مانند انگل، ويروس و باكتري داراي جثه بزرگتري نسبت به نمكها، مانند يد مي باشند، اما توانايي فيلتر ممبران آنقدر وسيع است كه به راحتي تمامي ميكرو بها و باكتر يها را حذف مي كند و آب را استريل مي نمايد.

3- محفظه ممبران (Pressure Vessel)

4- پمپ فشار
فشار پمپ مورد استفاده در دستگاه ها 100 الی 120PSI است كه جهت تصفيه آب با املاح زياد نيز مناسب خواهد بود.

5- سیستم شستشو CIP

6- فیلتر کارتریج یا همان میکرونی

7- پمپ های تزریق بی سولفیت سدیم، محلول کلر، ماده ضد رسوب و در صورت نیاز اسید

8- تابلو برق و کنترل

9- شاسی

10- شیر آلات و اتصالات
شير خروجي آب مصرفي تمام استيل بوده و از بهترين نوع و جنس انتخاب شده و داراي زيبايي و طول عمر بالاست
اتصالات پنوماتيكي (Quick Fitting) جهت ROTECH

11- ابزار دقیق بسته به نوع و نیاز دستگاه شامل PH متر، هدایت سنج، سوئیچ فشار، فشارسنج، جریان سنج، سوئیچ دما و دستگاه اندازه گیری ORP می باشد.

12- گالن ذخیره آب ( ظرفيت دستگاه ها 50 گالن حدود 200 ليتر در روز مي باشد )

 kalapump-pump اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس یا Reverse Osmosis با کلمه اختصاری R.O فن آوری است که با عبور آب تحت فشار از یک غشا یا پرده نیمه تراوا آلودگی های موجود در آب را حذف می نماید.

 kalapump-pump نحوه کارکرد اسمز معکوس چیست؟

اسمز معکوس آب را به صورت تحت فشار از میان یک غشاء یا پرده نیمه تراوا (ممبران) اسمز معکوس با استفاده از یک پمپ فشار قوی عبور می دهد.در این فرایند حدود 95٪ تا 99٪ از مواد محلول در آب جدا شده و به صورت دور ریز از سیستم تصفیه خارج می شود.به عبارتی دیگر آب پس از تصفیه به دو بخش آب دور ریز ( پساب) و آب خالص تصفیه شده تقسیم می شود.
در این سیستم هر چه میزان غلظت نمک در آب بیشتر باشد فشار بیشتری برای غلبه بر فشار اسمزی مورد نیاز است، به عبارتی دیگر می توان گفت میزان فشار مورد نیاز به غلظت نمک حل شده در آب بستگی دارد.
در این سیستم هنگامی که آب مصرفی با فشار زیاد وارد ممبران R.O می شود و از آنجایی که نمک ها و آلودگی های دیگر قادر به عبور از ممبران نیستند وارد جریان دور ریز شده و از سیستم تصفیه خارج می شوند و فقط مولکول های آب از ممبران عبور کرده در نتیجه آب تصفیه شده ( آب خالص) مورد استفاده قرار می گیرد.

 kalapump-pump چه چیزهایی در اسمز معکوس از آب حذف می شود؟

ممبران R.O آلودگی ها را بر حسب بار و اندازه آنها از آب در حال تصفیه جدا می کند.اسمز معکوس توانایی حذف بیش از 99٪ یون ها ( نمک های محلول‌ )، مواد شیمیایی آلی، کلویید ها، باکتری ها، ذرات، پیروژن ها، آرسنیک، سدیم، سرب، مس، کلر و فلوراید اضافه شده در سیستم تصفیه شهری را از آب حذف می نماید تا آب مصرفی آبی کاملا خالص باشد.

 kalapump-pump بهره وری از دستگاه اسمز معکوس :

بهره وری از دستگاه اسمز معکوس بسیار آسان و ساده می باشد و مستلزم دانش و تخصص بالایی نیست، اما با تمام این تفاصیر سهل انگاری در راهبری این سیستم نظیر خاموش نگه داشتن دستگاه در زمان طولانی، تغییر تنظیمات شیر آلات، استفاده از مواد ضد رسوب نامناسب و... موجب بروز مشکلات و آسیب های جدی می شود.
از دیگر مسائلی که باید ذکر شود میزان هزینه ها در استفاده از دستگاه تصفیه اب خانگی هست که این میزان هزینه در زمان استفاده از دستگاه تصفیه اب فقط هزینه مواد شیمیایی مصرفی و هزینه انرژی الکتریکی که در پمپ فشار و پمپ تزریق صرف می شود می باشد.به عبارتی دیگر از نظر توجیح اقتصادی، دستگاه اسمز معکوس نسبت به سایر روش های تصفیه آب بسیار مقرون به صرفه می باشد.
آب برای یکسری عملکرد ها در بدن نقش کاتالیزور را ایفا می کند، به عبارت دیگر می توان گفت آب خالص، اولین داروی دنیاست.زیرا مصرف آب خالص به اندازه لازم در طول روز باعث عملکرد بهتر کلیه و کبد می شود که این عضو ها وظیفه خارج کردن سموم ، نمک اضافی، مواد زائد را از بدن بر عهده دارند.استفاده از آب خالص و بدون املاح مضر باعث تنظیم شدن PH خون و جلوگیری از ابتلا به خطر سنگ کلیه می شود.

اسمز معکوس در سیستم های تصفیه آب لب شور( آب لب شور آبی است که میزات نمک آن از آب دریا کمتر و از آب شیرین بیشتر است)، آب های سطحی و زیر زمینی در هر مقیاسی کاربرد فراوان دارد.امروزه از سیستم اسمز معکوس علاوه بر استفاده در سیستم تصفیه آب آشامیدنی ، در بسیاری از صنایع دیگر نظیر نیروگاه ها، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد، صنایع غذایی، صنایع دارویی و ... به عنوان بهترین و بهینه ترین فن آوری جهت تامین آب خالص با کیفیت بسیار بالا کاربرد فراوان دارد


 kalapump-pump نحوه تصفیه آب به روش اسمز معکوس :

روش اسمز معکوس برای اولین بار در سال 1970 در سیستم تصفیه آب خانگی معرفی شد.و هر روز به محبوبیت این سیستم افزوده شده است.روش تصفیه آب اسمز معکوس R.O در حقیقت یک سیستم فیلتراسیون می باشد که آب را با فشار زیاد از پرده نیمه تراوا عبور می دهد و به این ترتیب یون ها و مولکول های بزرگ در پشت غشاء می ماند و فقط مولکول های آب قادر به عبور از آن هستند در نتیجه آب خالص مورد استفاده قرار می گیرد.
درحالي كه اين روزها آلودگي هواي شهرها همه اخبار محيط زيست را تحت تاثير خود قرار داده است، آلودگي آب شهرها كه متاسفانه درمواردي ظاهراً قابل لمس نيست، از جمله واقعيت هاي مهم نگران كننده است.

kalapump-pump دلایل ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی :

tik تحقيقات علمي نشان داده است كه سلامتي و زندگي ما به کیفیت آب مورد استفاده بستگي دارد.
tik منشاء حدود 80 درصد از بيماري هاي انسان آب ناسالم مي باشد.
tik كاركرد صحيح دستگاه گوارش، كليه ها و كبد
tik كاهش قابل توجه هزينه هاي درمان
tik كاهش چين و چروك پوست و افزايش احساس نشاط
tikازدياد دفع موارد زائد بدن
tik در صورت عدم وجود سيستم تصفيه فاضلاب مناسب، آب فاضلاب بطور مستقيم وارد آب هاي زيرزميني ميشود. از طرفي به علت كاهش نزولات جوي و افزايش بي رويه جمعيت، منابع رودخانه اي جواب گو نبوده و آبهاي زيرزميني همواره يكي از منابع تامين آب ازطريق حفر چاه هاي عميق محسوب مي شوند.
tik وجود نيترات در آب هاي آشاميدني كه اخيراً بسيار بيشتر از حد استانداردهاي بين المللي مي باشد عوارض شديدي ازنظر سلامتي ايجاد مي كند كه اين عوارض گاه قابل جبران نيستند.
tik در شهرهاي بزرگ نظير تهران خودروهاي آلاينده علاوه بر آلودگي هوا منجر به آلودگي آبها نيز مي شوند.
tik آلودگي هاي آب مي تواند میکروبی، باکتری یا کیست و ویروس، کود شیمیایی و یا فلزات سنگین نظير سرب و جيوه می باشند.
tik فرسودگي سيستم لوله كشی در بسياري از مناطق شهرها بخصوص شهرهاي بزرگ مكان مناسبي براي افزايش برخي از آلودگي ها مي باشد.
tik چاههاي تامين آب مصرفي شهرها سختي آب را بالا برده و منشاء آلودگي هاي انگلي، ميكروبي و فلزات سنگين هستند. ازطرفي كلر تزريقي درتصفيه خانه ها جهت مقابله با اين آلودگي ها موجب آلودگي هاي شيميايي ديگري شده و بايستي حتماٌ قبل از استفاده از آب آن را از آلودگي هاي فوق پاك نمود.
tik وجود ميكروبها در آب كه از طريق نفوذ فاضلاب در آب ناشي مي شود سالانه نزديك به يك ميليارد انسان را درروي كره زمين به بيماري دچار نموده و باعث مرگ 10 ميليون نفر مي شود.
tik از طرفی استفاده از آب معدنی نيز مشكلاتي وجود دارد: اولاٌ منشاء آن (چشمه يا چاه) مي تواند بعلت مجاورت با عوامل آلوده كننده در معرض آلودگي باشند، دوماً عدم رعايت موارد بهداشتي و آلوده بودن احتمالي بطري يا درب آن موجب آلودگي آب ميشود، سوماً به گفته پزشكان استفاده مكرر از بطري هاي پلاستيكي محتوي آب سبب ايجاد بيماريهاي عفوني مي گردد. از طرفي ديگر با توجه به نياز روزانه 4 ليتري هر فرد به آب خوراكي و با درنظرگرفتن قيمت هر بطري 300 تومان هزينه ماهانه جهت خانواده 2 نفره برابر با 48000 تومان خواهد بود. درنهايت حمل بطري هاي مذكور (جهت خانواده 2 نفره حدود 1900 بطري 1.5 ليتري درسال) باعث مشكلات فيزيكي زيادي در دراز مدت براي افراد خواهد شد.(( كاهش هزينه هاي تهيه آب سالم ))
tik ضمن تشكر از سازمانهاي مسئول و ذيربط نظير سازمان آب و فاضلاب در تصفيه مناسب آب، جهت افزايش اطمينان بهتر است آب را در محل مصرف نيز دوباره تصفيه نمود.
tik كارشناسان آب و بهداشت، آب حاصل از تصفيه در منزل و آخرين نقطه تحويل به مصرف كننده را پاك ترين نوع آب مصرفي مي دانند.
دستگاه تصفیه آب خانگی، تصفیه آب، دستگاه تصفیه آب، تصفیه آب خانگی، قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

tik جهت مشاوره، انتخاب و خرید بهترین گزینه از دستگاه های تصفیه آب خانگی با توجه به نیاز خود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید :

phone تلفن واحد فروش : 88952578      phone تلفکس : 88952798           email ایمیل شرکت : Info[at]kalapump[dot]com


دستگاه تصفیه آب خانگی ، تصفیه آب، تصفیه آب خانگی، قیمت دستگاه تصفیه آبدستگاه تصفیه آب خانگی ، تصفیه آب، تصفیه آب خانگی، قیمت دستگاه تصفیه آب